- 2011 / 03 / 28
Үр бүтÑÑлтÑй удирдах ажилтан Ñ…ÑрхÑн бий болдог вÑ?
1. ТÑд “Юуг хийх Ñ…ÑргтÑй вÑ?†гÑж аÑууÑан.
2. ТÑд “Байгууллагын хувьд юу зөв бÑ?†гÑж аÑууÑан.
3. ТÑд ажлын төлөвлөгөөг хөгжүүлÑÑн.
4. ШийдвÑÑ€ гаргах хариуцлагаа Ñ‚Ñд хүлÑÑÑÑн.
5. Харилцааны хариуцлагаа хүлÑÑÑÑн
6. БÑрхшÑÑлÑÑÑ Ð¸Ð»Ò¯Ò¯Ñ‚ÑйгÑÑÑ€ боломж дÑÑÑ€ төвлөрÑөн.
7. Үр бүтÑÑлтÑй уулзалт, хурал удирдан ÑвуулÑан.
8. “Би†гÑÑ…ÑÑÑ Ð¸Ð»Ò¯Ò¯Ñ‚ÑйгÑÑÑ€ “Бид†гÑж Ñрьж, бодÑон.
ТÑдÑнд
шаардлагатай мÑдлÑгийг Ñхний хоёр зуршил өгÑөн байдаг. ÐнÑÑ…Ò¯Ò¯ мÑдлÑгийг
үр бүтÑÑлтÑй ажил болгон хөрвүүлÑÑ…Ñд дараачийн 4 зуршил туÑалÑан.
Сүүлчийн 2 нь нийт байгууллагын ухамÑартай, хариуцлагатай байдлыг
хангаÑан байдаг.
ÐÑг. Шаардлагатай мÑдлÑгийг олж ÑзÑмш. “Юуг хийх Ñ…ÑÑ€ÑгтÑйг†өөрөөÑÓ©Ó© аÑуух нь өөрт Ñ…ÑвшүүлбÑл зохих Ñхний
дадал. ÐÑуулт “Би юу хийхийг Ñ…Ò¯ÑÑж байн вÑ?†биш “Юу хийх шаардлагтай
вÑ?†гÑдгийг Ñайн анхаараарай.
Үр бүтÑÑлтÑй удирдах ажилчид /цаашид ҮБУРгÑÑ…/ Ó©Ó©Ñ€Ñдийнхөө хүчийг тарамддаггүй. /2 туулай Ñ…Ó©Ó©Ñөн хүн хооÑон/ Ð¥ÑÑ€Ñв бүх
нөхцөл байдал боломжтой бол Ñ‚Ñд ганц хүч ÑорьÑон, хүнд даалгавар дÑÑÑ€
төвлөрдөг.
ХоёрооÑ
илүү хүнд даалгавартай зÑÑ€Ñг зууралдах зуураа үр бүтÑÑл гаргаж байÑан
Ñмар ч удирдах ажилтантай даарилдаж байгаагүй гÑж Drucker Ñ…ÑлÑÑн байдаг.
Юу хийх Ñ…ÑÑ€ÑгтÑйг аÑууÑны дараа ҮБУРнь Ñ‚ÑргүүлÑÑ… зорилтуудаа ÑÑ€ÑмблÑÑд
түүнийхÑÑ Ð°Ñ€Ð°Ð°Ñ Ñвдаг.
СЕО-ын
хувьд Ñ‚Ñргүүн даалгавар нь компаний ÑрхÑм зорилгыг шинÑчлÑн бичих Ñвдал
байдаг. Ðлбаны даргын хувьд төв удирдлагатай холбоотой албаны харилцааг
шинÑчлÑн Ñайжруулах байна. БуÑад ажлын хувьд хичнÑÑн Ñонирхолтой, чухал байÑан ч хойш
нь тавьдаг. ТÑргүүн ажлаа хийж гүйцÑтгÑÑÑний дараа ҮБУÐ-чид анхны
жагÑаалтын 2 дахь ажлаа хийхÑÑÑ Ð¸Ð»Ò¯Ò¯Ñ‚ÑйгÑÑÑ€ ажлаа ач холбогдолоор нь
дахин ÑÑ€ÑмбÑлдÑг. “Одоо юу хийх Ñ…ÑÑ€ÑгтÑй вÑ?†ÐÐ½Ñ Ð½ÑŒ ихÑнхдÑÑ ÑˆÐ¸Ð½Ñ, Ó©Ó©Ñ€
Ñ‚ÑргүүлÑÑ… ажлыг бий болгодог.
Хоёр. Байгууллагын хувьд юу нь зөв болохыг шийд. Ðхнийх
шиг өөртөө аÑуулт тавих нь ÑÐ½Ñ Ñ…ÑÑÑгт ч маш чухал. Ð¥ÑÑ€Ñв тухайн зүйл
хувьцаа ÑзÑмшигч ÑÑвÑл ажилтан ÑÑвÑл Ñ…ÑÑ€ÑглÑгчийн аль нÑгний хувьд зөв
байвал аÑуулт тавихаа Ñ‚Ñд мартдаг. Бүх оролцогчид /stakeholders: хувь
ÑзÑмшигч, ажилтан, Ñ…ÑÑ€ÑглÑгч бүгдийг багтааÑан ойлголт/-ын хувьд зөв
байх Ñ‚ÑÑ€ л шийдвÑÑ€ байгууллагын туйлын зөв шийдвÑÑ€ байдаг.
Гурав. Ðжлын төлөвлөгөө боловÑруул. Ð¥Ò¯ÑÑж
буй үр дүнг тодорхойлох төлөвлөгөөг боловÑруулж, цааÑан дÑÑÑ€ буулга.
Ðжилд тулгарч болох Ñ…Ñзгааруудыг авч Ñ…ÑлÑлц. ÐÐ½Ñ Ð½ÑŒ хуулийн дагуу юу?
ÐÐ½Ñ Ð½ÑŒ манай байгууллагын ÑрхÑм зорилго, үнÑÑ‚ зүйлÑ, бодлоготой нийцÑж
байгаа юу?
Ðжлын төлөвлөгөө нь үүрÑг, Ð°Ð¼Ð»Ð°Ð»Ñ‚Ð°Ð°Ñ Ð¸Ð»Ò¯Ò¯ таны зорилтыг тодорхойлÑон баримт бичиг. Ðмжилт бүр нь ÑˆÐ¸Ð½Ñ Ð±Ð¾Ð»Ð¾Ð¼Ð¶Ð¸Ð¹Ð³ дагуулж байдаг учир ажлын төлөвлөгөөг тогтмол шинÑчлÑн Ñайжруулах Ñ…ÑÑ€ÑгтÑй. БүтÑлгүйтÑл бүрд ч мөн адил. Таны хүлÑÑлт түүнийг ÑөргүүлÑн үр дүнг
шалгах ÑиÑтемийг ажлын төлөвлөгөө агуулÑан байх Ñ…ÑÑ€ÑгтÑй. Удирдагын
багын хувьд цагын менежментийн Ñуурь нь ажлын төлөвлөгөө байдаг.
Дөрөв. ШийдвÑÑ€ гаргах хариуцлагаа хүлÑÑ. ШийдвÑÑ€
бүрт гүйцÑтгÑлийг Ñ…Ñн хариуцах, Ñ…Ñнд Ñ…ÑзÑÑ Ñ‚ÑƒÑ…Ð°Ð¹Ð½ шийдвÑÑ€ нь нөлөөлөх,
Ñ…Ñн мÑдÑÑлÑл авах Ñ‘Ñтойг тодорхой зааÑан ÑÑÑхийг баталгаажуул. Өөрийн
хүлÑÑлтийн ÑÑÑ€Ñг шийдвÑрүүдÑÑ Ð±Ð°Ð¹Ð½Ð³Ð° ÑргÑж хар.
Тав. Харилцааны хариуцлагаа хүлÑÑ. Таны
ажлын төлөвлөгөө ба мÑдÑÑллийн Ñ…ÑÑ€ÑгцÑÑ Ð¾Ð¹Ð»Ð³Ð¾Ð¼Ð¶Ñ‚Ð¾Ð¹ байгаа ÑÑÑхийг
шалга. ДÑÑд түвшний удирдлага, ижил түвшний хамтрагч, өөрийн удирдлага
дахь Ð°Ð¶Ð¸Ð»Ñ‡Ð´Ð°Ð°Ñ ÑˆÐ°Ð°Ñ€Ð´Ð»Ð°Ð³Ð°Ñ‚Ð°Ð¹ орцыг ав. ДÑÑд удирдага болон ижил түвшний
ажилчдын мÑдÑÑллийн Ñ…ÑÑ€ÑгцÑÑнд адил анхаарал хандуулах Ñ‘Ñтой.
Зургаа. БÑрхшÑÑл биш боломж дÑÑÑ€ төвлөр. МÑдÑÑж
бÑрхшÑÑл буух хаÑг буцах ÑзÑнтÑй байх Ñ‘Ñтой. ГÑхдÑÑ Ð±ÑрхшÑÑлÑÑÑ
илүүтÑйгÑÑÑ€ боломж дÑÑÑ€ Ñайн удирдагчид илүү төвлөрч ажилладаг.
БÑрхшÑÑлийг шийдÑÑ… нь үр дүн үзүүлдÑггүй зөвхөн Ñ…Ð¾Ñ…Ð¸Ñ€Ð»Ð¾Ð¾Ñ ÑÑргийлдÑг.
Боломжийг Ñайтар ашиглаÑанаар та илүү үр дүнд хүрнÑ. ҮБУÐ-чид нь
өөрчлөлтийг аюул гÑÑ…ÑÑÑ Ð¸Ð»Ò¯Ò¯Ñ‚ÑйгÑÑÑ€ боломж гÑж хүлÑÑж авдаг. ТÑд
байгууллагын гадаад болон дотоод орчин дахь өөрчлөлт /ÑˆÐ¸Ð½Ñ Ñ‚ÐµÑ…Ð½Ð¾Ð»Ð¾Ð³Ð¸,
бүтÑÑгдÑхүүний шинÑчлÑлт, ÑˆÐ¸Ð½Ñ Ð·Ð°Ñ… зÑÑлийн бүтÑц/-ийг ÑиÑтемтÑйгÑÑÑ€
Ñайтар Ñудлаж үзÑÑд “Бид өрчлөлтийг боломж болгон Ñ…ÑрхÑн байгууллагтаа
ÑерÑгÑÑÑ€ ашиглаж чадах вÑ?†гÑж аÑуудаг. Ð‘Ð¾Ð»Ð¾Ð¼Ð¶Ð¾Ð¾Ñ Ð´Ð°Ð²Ñан бÑрхшÑÑл гÑж
байдаггүй. ГÑвч удирдлагын хурал дÑÑÑ€ боломжуудыг авч Ñ…ÑлÑлцÑж, дүн
шинжилгÑÑ Ñ…Ð¸Ð¹Ñ… хүртÑл бÑрхшÑÑлийн талаар авч Ñ…ÑлÑлцдÑггүй нь их хор
уршигтай зүйл.
Долоо. Үр бүтÑÑлтÑй уулзалт, хурал удирдан Ñвуул Уулзалт
бүрийн зорилгыг товч, тодорхой Ñ…Ñл. /зарлал хүргÑÑ…, тайлан Ñ…ÑлÑлцÑж,
Ñ…Ñнах гÑÑ… мÑÑ‚/ Зорилгоо биелүүлмÑгц уулзалтаа дууÑга. ТөгÑгөлд нь
уулзалт, хурлын товч дүгнÑлт, болон ÑˆÐ¸Ð½Ñ Ò¯Ò¯Ñ€Ñг, даалгавар түүнийг
гүйцÑтгÑÑ… ажилтан, хийж дууÑгах хугацааг ойлгомжтой тайлбарлаж Ñ…Ñвш.
Ðайм. “Би†биш “Бид†гÑж Ñрьж бод. Ðлбан
тушаал, Ñрх мÑдÑл нь Ñ‚Ñднийг агуулж буй байгууллага, хамт Ð¾Ð»Ð½Ð¾Ð¾Ñ Ð½ÑŒ
өгÑөн итгÑлÑÑÑ ÑƒÑ€Ð³Ð°Ð½ бий болдог гÑдгийг ҮБУРухаарч ойлгоÑон байдаг. ТÑд
хамгийн Ñайн үр дүнд хүрÑхийн тулд байгууллагын боломж, Ñ…ÑÑ€ÑгцÑÑг
үргÑлж Ó©Ó©Ñ€ÑдийнхөөÑÓ©Ó© өмнө тавьдаг.
ÐÑ… Ñурвалж: Ñео.mn
Танд энэхүү мэдээлэл таалагдаж байвал Like дараарай!
|
|
Сэтгэгдэл бичих

-2025 / 06 / 26
Монголын Хүний Ðөөцийн ИнÑтитутийн (MHRI) Хүний нөөцийн удирдлагын үндÑÑн Ñургалтыг бүрÑн дүүргÑÑÑн #B457C (2025/05/19-06/06) (21 хоног - Онлайн анги) ÑлÑÑлтүүдийн дараах төгÑөгчдөд (MHRI Level-II) түвшний Ñертификат олгоÑугай.

-2025 / 06 / 26
Монголын Хүний Ðөөцийн ИнÑтитутийн (MHRI) Хүний нөөцийн удирдлагын үндÑÑн Ñургалтыг бүрÑн дүүргÑÑÑн #B456B болон #B456C (2025/05/12-05/30) (21 хоног - Онлайн болон онлайн ба танхим хоÑолÑон анги) ÑлÑÑлтүүдийн дараах төгÑөгчдөд (MHRI Level-B) түвшний Ñертификат олгоÑугай.

-2025 / 05 / 11
Монголын Хүний Ðөөцийн ИнÑтитутийн (MHRI) Хүний нөөцийн удирдлагын үндÑÑн Ñургалтыг бүрÑн дүүргÑÑÑн #B455B (2025/04/21-05/09) болон #B455C (2025/04/21-05/09) (21 хоног - Онлайн болон онлайн ба танхим хоÑолÑон анги) ÑлÑÑлтүүдийн дараах төгÑөгчдөд (MHRI Level-B) түвшний Ñертификат олгоÑугай.